اصطلاحات مهم در سئو چیست؟
یکسری اصطلاح بهینه سازی وب سایت که سئوکارها بایستی بدانند
شاید دیگرهمه دارای اهمیت سئوی سایت آشنا باشیم . سئوی سازی اصولی از بیس ( Search Engine Optimization ) در واقع در معنای گروه اقداماتی است که انجام میدهیم تا در نتیجه ها جست و جو مرتبه بهتری بدست آوریم . خب برای انجام این اقدامات می بایست با مضمون اصطلاحات سئو سایت هم آشنا باشیم . درین مقاله ما تعدادی اصطلاح بهینه سازی وب سایت را اسم بردیم وبه صورت مختصر راجب هرمورد از آنها توضیح داده ایم امید واریم لذت ببرید.
ریدایرکت – Redirect
ریدایرکت در معنای تغییر تحول مسیراست تغییر تحول مسیر میتواند از یک نشانی به آدرسی دیگر در یک وبسایت باشد یا این که از صفحه های یک وب سایت به وب سایت دیگر .
ریدارکت ۳۰۱
ریدایرکت ۳۰۱ هنگامی رخداد می افتد که بخواهیم به صورت مستمر یک URL را به نشانی دیگری منتقل کنیم . این تغییر تحول مسیر به یوزرها و موتورهای جست وجو امداد میکند به کاغذ صحیح منتقل شوند .
ریدایرکت ۳۰۲
کارایی ریدایرکت ۳۰۲ همانند ۳۰۱ است با این تفاوت که ریدایرکت ۳۰۲ هنگامی انجام می شود که بخواهیم موقتی یک نشانی یک کاغذ را به ورقه دیگری منتقل کنیم .
نوشته جایگزین – Alt Text
Alternative Text در معنای نوشته جایگزین است , اکثر زمان ها به آن تگ Alt میگویند . شما با به کارگیری از یک توضیح کوتاه در قالب HTML به موتور های جست و جو می فهمانید چهرهای که به کارگیری نموده اید راجب چه موضوعی هست . . به دلیل این که ربات های گوگل مانند یک بشر کار کشته به دانستن تصاویر نیستند و نیاز داراهستند به گویش HTML سخن بزنیم . به کارگیری از توضیحات توصیفی طولانی نتیجه ها بهتری را برای یوزرها میاورد . به سئوی سایت شما یاری می نماید .
انکر تکست – Anchor Text
Anchor Text در معنای نوشته لنگر است که مقداری از نوشته را به جایی از برگه یا این که برگه ی دیگری لینک و پیوند میکنیم . درصورتی که توجه کرده باشید , انکرتکست هایی که در صفحه ها اینترنت میبینیم . اکثرا پررنگ , به رنگ آبیرنگ , قابل کلیک و فرمت نوشتاری آن ها معمولاً خط دار می باشد . مثلا , چنانچه برای عنوانی انکر تکست در اختیار بگذاریم , استفاده کننده را به کاغذ ای میبرد که به شرح و شرح آن تیتر میپردازد . با گزینش انکرتکست برای مارک , اسم تارنما , تیتر مقاله , واژه و کلمه حیاتی و پیوند های ایجاد شده ( مانند اینجا را کلیک نمایید ) به ربات های کاوش یاری نمایید تا برگه مقصد فهم و شعور نماید .
وب لاگ – Blog
وب لاگ اصطلاحی است برای ورقه ای از وبسایت شما که به طورمنظم یا این که روزمره مقاله ارائه می نماید . مثلا موضوعات صنعت تخصصی کمپانی , شرح اتفاق ها , عکس ها , فیلم ها و غیره که به صورت روزمره منتشر میکنید . سیستم های رئیس محتوا مانند بلاگر یا این که وردپرس به شما امداد می نماید یک وب لاگ پیدایش و عالی داشته باشید و بتوانید ازهر فرصتی برای پست های روزمره خویش به کار گیری فرمایید و کار کشته بودن وبسایت را به موتورهای کاوش نشان دهید .
بوک برند – Bookmark
معمولاً یوزرها برای اینکه مجدد بتوانند به یک وبسایت برگردند آن را علامت گذاری یا این که بوک برند می نمایند . با نماد گذاری , پیوند وب سایت در مرورگر مخاطبان مانند یک منشا ذخیره می شود . پیوند تارنما شما در سایتهای آرم گذاری اجتماعی به موتورهای کاوش نشان میدهد که محتوای سایت شما برای مردمان جذاب است . یوزرها میتوانند وبسایت هایی را که دوست دارا هستند با یکدیگر به اشتراک بگذارند .
بانس ریت – Bounce Rate
نرخ پریدن یا این که بانس ریت , میزان خروج ( پریدن ) یوزرها را از وب سایت می سنجد . در واقع یوزرها با آمدن در یک وب سایت درپی مقاله متبوع خویش می باشند . در صورت عدم تطبیق در حین خیلی کوتاهی از تارنما شما بیرون میشوند . از نگاه گوگل ارتقا بانس ریت یک امتیاز منفی اکانت می شود و مرتبه ورقه را کاهش میدهد .
کنونیکال – Canonical
تگ Canonical یک المان HTML است که یاری می نماید تا وبمستران ازمحتوای تکراری خویش پرهیز نمایند و استفاده کننده شایسته ترین ورقه را برای مقاله متبوع خویش پیدا نماید . کاربرد کنونیکال وقتی مشخص و معلوم می شود که ورژن های مشابهی از یک محتوا دارید . میخواهید به گوگل بگویید که از کدام برگه به کارگیری نماید . پس یک تگ کنونیکال برای محتوای تازه تعریف میکنید و گوگل آن را برای یوزرها نشان میدهد .
دایرکتوری – Directory
وب سایت مرجعی که تارنما های مو جود در وب را مدل بندی موضوعی می نماید را اینترنت دایرکتوری میگویند . نظیر یک دفترچه گوشی تلفن به یوزرها یاری می نماید وبسایت های موردعلاقه خویش را پیدا نمایند . شما به امداد این وب سایت ها میتوانید داده ها شغل مارک و وبسایت خویش را ثبت نمائید و از این نحوه هم بک پیوند بگیرید .
دامنه – Domain
دامنه ای که برای نشانی مهم اینترنت خویش قرار می دهید , تحت عنوان اسم مارک و تبلیغ شما به حساب آورده می شود . پس خوبتر است اسم قابل قبولی برای مارک وب سایت خویش تعیین فرمائید .
تگ های تیتر – Heading
تیتر هایی که شما در نوشته قرار می دهید , میتواند با به کار گیری از Heading یا این که تگ تیتر ساخت شود . شما برحسب نیاز از تگ H1 , H2 یا این که غیره در نوشته خویش به کارگیری نمائید تا پی بردن نوشته را برای استفاده کننده و موتور های جست و جو را سهل وآسان فرمائید . علاوه بر این موتورهای کاوش برای تگ های شما قیمت متعددی قائل اند و رنک بهتری به صفحه های کیفیت عالی و حاذق می دهند .
لینک و پیوند محل ورود – Inbound Link
لینکی که از تارنما دیگری به وب سایت شما داده شود یک پیوند محل ورود است . پیوند هایی که در تارنما های دارای اعتبار و بزرگ به وب سایت شما داده می شود , بها متعددی دارااست و درجه تارنما شمارا بالا میبرد . همینطور پیوند های نامعتبر که رقیبان برای از فی مابین بردن سکو شما در موتورهای جست و جو به کارگیری مینمایند قادر است مخرب باشد و می بایست به صورت عصر ای پیوند های محل ورود وب سایت را نظارت کرده و پیوند های نامعتبر را حذف فرمائید .
لینک و پیوند داخلی – Internal link
برای ساخت یک پیوند داخلی برگه ای از تارنما خویش را به ورقه دیگر لینک و پیوند میدهیم . صحیح مانند ورقه با اهمیت شما که در اصل به لندینگ پیج شما لینک و پیوند می شود .
لینک و پیوند سازی – Link Building
همگی کار و روش هایی که برای اخذ پیوند انجام میدهیم , لینک و پیوند سازی را میگویند . معمولاً این روش ها برای باصرفه سازی موتورهای کاوش و در غایت کسب سکو بندی بهتری تدوین کردن شدهاست .
صفحه ها ایندکس – Indexed Pages
گوگل برای نمایش صفحه ها شما در نتیجه ها کاوش آنهارا ایندکس یا این که فهرست بندی می نماید . در واقع این فهرست بندی همراه با ذخیره صفحه های در گوگل انجام می شود و احتمال چشم شدن صفحه های شما بالا میرود .
کلمه و واژه اصلی – Keyword
کلماتی که یوزرها برای جستن مطالب مورد نیازشان می نمایند را کلمه و واژه حیاتی یا این که دکمه کلمه و واژه میگوییم . با درنظر به دست آوردن این عبارات حیاتی میتوانیم مطابق نیازهای یوزرها محتوای هر ورقه از اینترنت خویش را تولید کنیم .
عبارات اساسی طولانی – Long Tail Keyword
Long tail keyword در معنای عبارات دم بلند است . هر چه لغت ها اساسی که گزینش میکنید طولانی ( نظیر یک دم بلند ) باشد میتوانید درجه بهتری را بدست آورید . مخاطبان شما راحت خیس به مقصد خویش ( وبسایت شما ) می رسند , به دلیل اینکه رغابت کمتری دارااست . به طورمعمول عبارات حساس بلند سه کلمه و واژه ای می باشند و امداد می نمایند مخاطبان راحت به پاسخ خویش برسند . نظیر پژو ۲۰۶ مشکی نوع ۹۴ علیه پژو ۲۰۶ رقابت کمتری در نتیجه ها کاوش دارااست اما احتمال فروش آن با وجود مخاطب هدفی که تنها در پی این دسته اتومبیل است , بالا میرود .
داده های متا – Metadata
تگ های متا ( Meta Data ) به موتورهای کاوش می گوید وبسایت شما درخصوص چه میباشد . درحقیقت داده های متا در وب سایت شما نمایش داده نمیشوند البته ربات هایی گوگل آنهارا می بینند تا خوبتر و دقیقتر صفحه ها وبسایت را فهم نمایند .
توضیحات متا – Meta Description
توضیحات متا دسته دیگری از تگ های متاست که توضیحی مختصری ( معمولاً از کمتر از ۱۶۰ کاراکتر از محتوای یک برگه ) از هر برگه شماست . اکثر وقت ها در صفحه ها نتیجه ها در تحت تیتر برگه ( تحت عنوان مثال ای از مطالب جانور ) در مانیتور داده می شود .
لغت ها حساس متا – Meta Keywords
قبلاً موتورهای کاوش از لغات دارای اهمیت متا برای انتخاب تراز صفحه های اینترنت به کارگیری می کردند . ولی دیگرهیچ موتور جستجویی از عبارات متا برای کاوش با اهمیت خویش به کارگیری نمیکند[ بازدید : 695 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]