سئو سایت تکنیکال یا این که سئو وب سایت فنی چیست؟
کم و بیش تمامی ما نام بهینه سازی وب سایت به گوشمان خورده است و در یک مقاله هم توضیحات جامعی در زمینهی سئو سایت داده شدهاست . البته مبحث اصلی و کلیدی بهینه سازی وب سایت تکنیکال که از تیم تحت شاخه های بهینه سازی وب سایت هست کمتر به گوش عوام خورده باشد . چه بسا ممکن است اشخاصی که درین حوزه کار میکنند هم متوجه این مبحث حیاتی نباشند . ولی حقیقتا سئوی سایت تکنیکال چیست؟
https://ismaeilsahab.ir/category/technical-seo/
ما دراین مقاله سعی کردیم فراگیری سئوی سایت تکنیکال را با زبانی معمولی توضیح دهیم و تیم اقداماتی که بایستی انجام دهید تا از نگاه سئوی وب سایت فنی , وب سایت شما تماما دراختیار موتورهای کاوشگر باشد را بدون نقص ذکر کنیم . اکثر مطالب درین حوزه فنی میباشد و داشتن داده ها کافی در باب مساله فنی وبسایت برای انجام این کارها اضطراری میباشد . سفارش می شود حتما گذشته از تلاوت یادگرفتن سئو وب سایت تکنیکال , شما از داده ها و علم کافی در حوزه مرتبط با تحت ساخت های اصلی یک وب سایت داده ها کافی داشته باشید در غیر اینصورت برای انجام این فعالیت به یک مشاور بهینه سازی سایت رجوعکنید .
بهینه سازی سایت تکنیکال چیست؟
سئوی وب سایت تکنیکال به تیم اقدامات و فرآیندهایی گفته میشود که شما می بایست در سایت خویش حیث نمائید تا سوای مدل مقاله یا این که محتوا , وبسایت شما برای موتورهای جستجو گر به طور کامل در دست باشد . به گویش دیگر , وب سایت شما می بایست دارنده ساختاری مطلوب باشد تا crawler های موتورهای کاوش گر بتوانند به راحتی صفحه های وب سایت شمارا پیمایش نمایند . بتوانند تارنما شمارا index نمایند و چنانچه مطالب اثرگذار و خیر و خوبی داشته باشد آن را در نتیجه ها کاوش نشان دهند .
این اقدامات برای هر سایتی مهم میباشد بطوریکه در حالتیکه به صحت در اولِ ساخت سایت انجام نشود قادر است بر روی فرایند کلی تارنما تاثیر بگذارد و چه بسا سبب عدم رویش مطلوب وب سایت بشود .
مثلث بهینه سازی وب سایت تکنیکال
طبق هرمی که تارنما MOZ پباده سازی کرده همان طور که در تصویر بالا بازدید میکنید ( با الهام به دست آوردن از هرم مازلو برای نیازهای یک آدم ) یک تارنما هم به ترتیب نیازهایی دارااست که با گذشت زمان بایستی مرتفع گردد تا به انگیزه خویش رسد . در تحت ترین لایه این هرم نصیب Crawl Accessibility موجود است که مرتبط با بهینه سازی وب سایت تکنیکال میباشد . این مورد بدین معنی است که در حالتیکه شما مطلبی زیاد خوب متن باشید که دارنده ساختار فراوان قابل قبولی باشد ولی بهینه سازی وب سایت تکنیکال را رعایت نکنید وبسایت شما رویش نخواهد کرد . در تحت یک بررسی لیست از کارهایی که می بایست بر روی تارنما صورت پذیرد تا بهینه سازی سایت تکنیکال وبسایت شما ایراد نداشته باشد آورده شدهاست .
قدم نخستین : معین کردن نسخه حیاتی دامین ( Specify a Preferred Domain )
زمانیکه شما یک دامین خریداری می کنید و بعد از آن بر روی هاست خریداری شده آن را تهیه می کنید می بایست معلوم نمائید که آیا وب سایت شما با www چشم شود یا این که فارغ از www . برای موتور کاوش خیلی مهم نیست که تارنما شما www داشته باشد یا این که نداشته باشد البته برای آنها اصلی است که صرفا یکی آنان دردست باشد و هر دو نشانی در اختیار یوزرها نباشد . مثلا در حالتیکه نشانی وب سایت https : //www . websazim . com است نباید وبسایت شما با https : //websazim . com در دست باشد و می بایست به نشانی اولین تبدیل شود بدین علت که دراینصورت موتور کاوش یک برگه با دو نشانی متعدد پیدا می کند و این مورد از نگاه سئو وب سایت فراوان تاثیرگذار میباشد .
تا قبل از این در پیکربندی وبمستر گوگل تنظیماتی برای این فعالیت وجود داشت ولی فعلا این پیکربندی برداشته شده و از روی canonical URLs گوگل متوجه تغییرات می شود . همینطور شما با انجام تنظیماتی در فولدر htaccess وبسایت میتوانید صرفا یک نسخه از دامین خویش را دردست بگذارید و مابقی را از دسترس بیرون نمایید .
قدم دوم : باصرفه سازی فولدر robots . txt
https://ismaeilsahab.ir/seo-specialist/
در همگی وبسایت ها بایستی فایلی وجود داشته باشد بنام robots . txt که وظیفه این فولدر رابطه با bot هایی است که وظیفه crawl کردن وب سایت را بر عهده دارا هستند . به عنوان مثال تارنما شما قظعا نصیب مدیریتی دارااست که نیاز به پیمایش از سوی موتور کاوش ندارد ویا ممکن است شما گزیده را اخیرا در وبسایت خویش فعالسازی کرده باشید که فعلا نیازی برای پیمایش از سوی موتور جستجو گر نیست میتوانید از روش این پوشه این مسئله را انجام دهید .
تکنیکال سئوی وب سایت
گام چهارم : به کار گیری از Structured Data Mark up
در حالتیکه به صفحه ها سرچ گوگل اعتنا کرده باشید نسبتاً نسبت به سال های قبلی به کلی عوض شده نموده است و بعداز کاوش درین موتور کاوش بازدید میکنید علاوه بر پیوند ها , چند عکس , خبر یا این که سوال دارای ارتباط برای شما نشان داده می شود . کلیه این موردها از چیزی بنام Structured Data Mark up پیروی می نماید که شما قادر است از این علامت در صفحه های وب سایت خویش استعمال فرمایید تا گوگل بیشتر از محتوای تارنما شما باخبر شود . همان طور که در تصویر پایین بازدید میکنید علاوه بر حاصل کاوش یک بخش مستقل به همراه review به شما نشان داده شدهاست .
بهینه سازی وب سایت تکنیکال - نتیجه ها کاوش
مثلا تصور کنید بعداز ساخت سایت دکان اینترنتی شما می خواهید تولیدها خویش را طولانی تر فرمائید و مقالاتی مربوط به آن محصول ها بگذارید . نماد هایی موجود هست که میتوانید از آنان استعمال فرمایید تا گوگل متوجه شود که مثلا یک برگه تارنما شما داده ها یک مال میباشد . یا این که درحالتی که مقاله ای متن اید میتوانید با به کار گیری از این علامت ها مقاله خویش را تحت عنوان یک مقاله به گوگل معرفی نمایید تا در فیض کاوش گوناگون به نمایش درآید . به عنوان مثال پس کاوش عبارت فراگیری نصب ویندوز همان گونه که در پایین بازدید می کنید کاغذ ای که داده ها بیش تر تری به گوگل داده است فراتر از سایر نشان داده شدهاست .
قدم پنجم : تگ Canonical
هیچ کاغذ ای در تارنما شما نباید با دو نشانی دردسترس باشد غیر از اینکه شما در نصیب HEAD کاغذ از این تگ به کار گیری فرمایید . موتور کاوشگر در صورتیکه یک مقاله را از دو مسیر پیدا نماید و شما این تگ را در کد HTML سایتتان نگذاشته باشید مسلما بر سئوی وب سایت شما اثر منفی دارااست . بهاین علت که گوگل نمیداند کدام یک از نشانی ها می بایست index شود و این پیکربندی خطا به زیان تارنما شما است .
قدم ششم : برگه 404 مطلوب
مدام ممکن است کاربری نشانی برگه ای از تارنما شمارا صحیح وارد نکند و بعداز آن بایستی تارنما شما دارنده یک کاغذ 404 برای نمایش داشته باشد . کلیه اینترنت سرورها یک برگه 404 برای این مسئله دارا هستند البته خوب تر است که شما برای این کد اشتباه یک برگه در وبسایت خویش داشته باشید .
قدم هفتم : ساختن sitemap
طبق راهنما های نوشته شده در گوگل , برای این که bot های جستجو گر بتوانند خوبتر صفحه ها وبسایت شمارا crawl نمایند نیاز است که حتما شما یک sitemap مطلوب داشته باشید . میتوان اظهار کرد sitemap نقشه وب سایت شما است که در اختیار موتور کاوش قرار می گیرد تا بتواند وبسایت شمارا بصورت گونه بندی شده پیمایش نماید .
از گذاشتن صفحه های بی خودی یا این که غیر دارای ربط پرهیز کنید و حتما جور بندی های اصلی وب سایت خویش را در sitemap آپ تو دیت فرمایید . بعداز ساخت آن میتوانید آن را در وبمستر گوگل یا این که Bing درج کنید تا آنها مبادرت به پیمایش وب سایت شما نمایند .
قدم هشتم : تغییر و تحول http به https
امنیت لازمه هر سایتی است و داشتن ssl برای وب سایت جز فقط مواقعی است که گوگل بصورت بی واسطه به آن اشاره نموده است . گوگل بصورت قانونی اعلام نموده است که داشتن مدرک ssl بر روی حاصل کاوش و seo وب سایت شما تاثیر داراست و وب سایت هایی کهاین سند را بر روی وب سایت خویش نصب نکرده اند ممکن است در نتیجه ها کاوش چشم نشوند .
قدم نهم : سرعت تارنما
یک کدام از دست اندرکاران اصلی و تاثیر گذار بر روی تماشا وب سایت شما و همینطور سئوی وب سایت شما سرعت بار گذاری شدن وبسایت شما است . به کارگیری از کش در تارنما و همینطور کم کردن حجم صفحه های تارنما تاثیر زیاد متعددی در تجربه استفاده کننده از وب سایت شما دارااست و همینطور گوگل تارنما هایی را که نماید می باشند را در صفحه ها اولیه نشان نمیدهد .
https://ismaeilsahab.ir/seo-expert/
شما بایستی کد های تارنما خویش را minify نمائید و همینطور عکس های وب سایت خویش را فشرده کرده و بعد در وبسایت قرار دهید . هرچه تارنما شما سرعت بارگذاری شدن بیشتری داشته باشد سئو وب سایت شما از این حیث خوبتر است .
قدم دهم : عکس العمل گرا یا این که responsive بودن
میتوان ذکر کرد بیش تر از 60 درصد راهبندان وب این روز ها از روش موبایل های موبایل و تبلت ها است و یوزرها کمتر از روش رایانه همراه فردی خویش وارد وب میگردند .
[ بازدید : 789 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]